»17.04.| V Albert Parku zvítězil Lotus..
»16.04.| GP Austrálie - kval. vyhrál S.Vettel
»16.03.| V Melbourne nám prší...




» Vítejte na fan blogu K E E P~F L Y I N G
o Kimim Räikkönenovi, seriálu MS vozů
Formule 1 také Sebastienu Vettelovi a
dalších . Najdete zde nejenom novinky,
fotky a videa, ale doufáme.., že i taky
trochu zábavy. Užijte si to tady a třeba
nechte i nějaký komentář.
K E E P . F L Y I N G™


~KEEP FLYING...SVĚT FORMULE 1, Kimiho Räikkönena a DALŠÍCH...~

Kimi Räikkönen

24. července 2010 v 17:04

Kimi Matias Räikkönen je finský pilot F1. V roce 2007 se stal mistrem světa. Mezi jeho další úspěchy patří zisk druhého místa v mistrovství světa v letech 2003 a 2005, obojí v barvách týmu McLaren. Za svou kariéru v F1 jezdil v týmech Sauber (2001), McLaren (2002-2006) a od roku 2007 za Ferrari, kde měl mít původně smlouvu až do konce roku 2010, ale po sezóně 2009 místo po něm ve Ferrari zaujal Fernando Alonso. V roce 2010 vyměnil kokpit F1 za závodění v Mistrovství světa v rally ve stáji Citroën Junior Team. Po dvouleté pauze, ale ohlásil návrat zpátky do F1 pro sezónu 2012 s týmem Lotus/Renault a s tím pokračuje i v sezóně 2013 .
Biografie
Celé jméno: Kimi Matias Räikkönen
Přezdívky: Iceman, Kimppa, Kimster,..
Národnost: finská
Datum narození: 17. října 1979
Místo narození: Espoo (Finsko)
Výška: 175 cm
Váha: 62 kg
Bydliště: Švýcarsko


Kariéra ve Formuli 1
Závody: 176 (176 startů)
Mistr světa: jednou (2007)
Vyhrané závody: 20
Stupně vítězů : 70
Pole positions: 16
Body: 786
Nejrychlejší kola: 37
První závod: GP Austrálie 01´
První vítězství: GP Malajsie 03´
Poslední vítězství: GP Austrálie 13´

Kimi začínál v deseti letech na motokárách. V roce 1999 skončil druhý v Evropském šampionátu Formule Super A zaroveň s tím jezdil sérii Formule Ford Euro Cup. Ve dvaceti letech přesedlal na Britskou Formuli Renault Winter Series ve které se stal také šampionem. V šampionátu Britské Formule Renault vyhrál obdivuhodným výkonem 13 z 23 závodů. Čímž na sebe přilákal pozornost velkého světa Formule 1.

Velký potenciál v něm první spatřil Peter Sauber, majitel tehdejší stáje Sauber. Hned po prvních testech byl Peter Kimiho jezdeckým uměním doslova nadšen. Podepsal s ním smlouvu pro rok 2001 na pozici závodního jezdce. Kimi podával dobré výsledky a v celkovém pořadí šampionátu se umístil na devátém místě s devíti body.

Na konci sezóny 2001 odcházel z týmu McLaren veleúspěšný krajan Kimiho, Mikka Hakkinen. Dvojnásobný šampion F1. Tým se rozhodl podržet tradici finských pilotů. Ron Dennis podepsal s Kimim smlouvu na následující roky. Při svém debutu v McLarenu, zaznamenal hned třetí místo v Australské GP. Nejblíže k vítězství byl však v GP Francie, kde měl velké naděje na první místo, ale kvůli oleji na trati z vozu Allana McNishe, se dostal mimo trať a skončil druhý. Přestože měl McLaren problém se spolehlivostí motorů Mercedes, získal Kimi 24 bodů a čtyři pódiová umístění a byl jen o maličko horší než týmový kolega David Coulthard. Na konci sezóny tedy figuroval na šestém místě, jednu pozici za Coulthardem. McLaren tak v poháru konstrukérů dostal po právu třetí pozici.

V sezóně 2003 se podařilo Kimu zaznamenal své první vítězství, GP Malajsie 2003. Celou sezónu odváděl skvělou práci a skončil pouhé dva body za světovým šampionem Michaelem Schumacherem. Rázem ho mnoho odborníku začalo prohlašovalo za možného nástupce dnes už sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera.

Právě Kimi nahradil Schumiho, u Ferrari. Po šesti vítězstvích hned v první sezoně se stal MISTREM SVĚTA pro rok 2007.

V roce 2008 se potýkal Kimi s potížemi hlavně v kvalifikacích, což přinášelo často velmi težkou situaci do závodu a výsledkově nepříliš lichotivé umístění. Kimi zajel v roce 2008 10 nejrychlejších kol v závodě a tím vyrovnal rekord MS z roku 2004 a zároveň svůj rekord z roku 2005.

Vstup do nové sezóny byl jak pro Kimiho, tak pro celý tým Ferrari hrozný. V prvních třech závodech nedokázal ani jeden z jezdců dosáhnout na body. Kimi zaznamenal v přetěžké sezoně s málo konkurenceschopným vozem Ferrari jediné vítězství v GP Belgie 2009, přesto v celkovém hodnocení šampionátu obsadil konečné šesté místo a Ferrari pomohl ke čtvrtému místu v poháru konstruktérů o pouhý bod za McLarenem. Byla to sezóna kdy Kimiho stájový kolega Felipe Massa utrpěl těžké zranění po střetu s pružinou z vozu Rubense Barrichella (tehdy BrawnGP) před GP Maďarska a prakticky byl jediným kdo pro Ferrari vozil potřebné body do poháru konstruktérů.

Po neshodách v týmu se obě strany rozhodly předčasně ukončit spolupráci a Kimi se nedohodl na smlouvě ani s žádným týmem z Formule 1. Rozhodl se, že odejde závodit do Mistrovství světa v rally, kde podepsal roční kontrakt s juniorským týmem Citroënu. Smluvně byl však především vázán hlavně s Red Bullem a proto někteří lidé očekávali jeho návrat po roční pauze zpět do světa Formule 1 a to právě do týmu Red Bull Racing, ale nestalo se tak.

Kromě WRC si vyzkoušel také serii NASCAR, ale po dvou letech dospěl k závěru, že jeho parketou zůstává královna motorsportu, a tak se s týmem Lotus domluvil na návratu v sezóně 2012 kde setrvává i dnes v roce 2013. KEEP FLYING KIMI
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Aktuální články

Reklama