»17.04.| V Albert Parku zvítězil Lotus..
»16.04.| GP Austrálie - kval. vyhrál S.Vettel
»16.03.| V Melbourne nám prší...




» Vítejte na fan blogu K E E P~F L Y I N G
o Kimim Räikkönenovi, seriálu MS vozů
Formule 1 také Sebastienu Vettelovi a
dalších . Najdete zde nejenom novinky,
fotky a videa, ale doufáme.., že i taky
trochu zábavy. Užijte si to tady a třeba
nechte i nějaký komentář.
K E E P . F L Y I N G™


~KEEP FLYING...SVĚT FORMULE 1, Kimiho Räikkönena a DALŠÍCH...~

GP Malajsia | Sepang

16. dubna 2012 v 13:02 |  Okruhy F1
Sepang International Circuit je závodní okruh, na kterém se od roku 1999 pořádá VC Malajsie Formule1. Okruh je umístěn přibližně 60 km jižně od hlavního města Malajsie, Kuala Lumpur. Pořádají se zde i jiné vrcholné akce automobilového a motocyklového sportu jako A1 Grand Prix a MotoGP.
Trať v Sepangu vždy nabízela dramatické závody, né zřídkakdy vlivem počasí. Nejdramatičtější VC proběhla asi v roce 2009, kdy přívalový déšť, který se spustil po 22 kolech, přinutil organizátory VC po 32 kolech (z celkem 56 přerušit) a po téměř hodinovém čekání i předčasně ukončit. Jezdci si tak mezi sebou rozdělili jen poloviční body. Vítězem se tehdy stal Jenson Button.
Trať v Sepangu je prvním dílem dvorního architekta moderních tratí Formule 1, Hermanna Tilkeho. Německý architekt následně navrhl další okruhy v Číně, Bahrajnu, Turecku a na mnoha dalších místech. Okruh se také může pyšnit vynikajícím zázemím pro týmy a velmi dobře vybaveným mediálním centrem.
Okruhu nabízí dvě nezávislé konfigurace tratě, takže na jednom místě se mohou konat dva závody současně. Severní okruh, který je součástí první poloviny hlavního okruhu, se na cílovou rovinku vrací za zatáčkou číslo 6 a má délku 2,71 km. Jižní okruh s délkou 2,61 km je součástí druhé poloviny hlavního okruhu a využívá protilehlou rovinku. Na hlavní trať se připojuje v zatáčce číslo 8. Okruh mimo jiné nabízí možnosti pro závody motokár a motokrosu.

» Charakteristika tratě: Kombinace dlouhé rovinky, sekce s rychlými zatáčkami a úzké šikany je náročná na nastavení monopostů. Trať je velmi široká a díky tomu nabízí několik dobrých příležitostí na předjíždění. Na konci cílové rovinky jezdci dosahují nejvyšší rychlosti 306,8 km/h. Za ní čekají piloty dvě pomalé zatáčky, ve kterých se jezdí na druhém rychlostním stupni rychlostí přibližně 75 km/h. Právě tento úsek je nejpomalejším místem tratě. Tato sekce je výborně viditelná z prostor hlavní tribuny, ve které se nacházejí obchody a centrum odpočinku. Okruh s velkou přilnavostí je velmi rychlý a relativně náročný na brzdy. Po fyzické stránce je to pro jezdce jeden z nejnáročnějších závodů sezóny, v Malajsii bývá tradičně velmi teplo a vysoká vlhkost vzduchu. Nevýhodou je také nerovnost povrchu, zapříčiněná tím, že trať byla vybudována na místě, kde byly dříve močály.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Sepang_tribune.jpg/800px-Sepang_tribune.jpg
~ Fakta a údaje o okruhu:
Délka trati: 5 543 m
Počet kol závodů: 52
Délka závodu: 310,408 km
Rozdíl mezi start. a cílovou čárou: 0 m
Počet zatáček: 15 (10 vpravo a 5 vlevo)
Šířka tratě: 16 - 23 m
Délka cílové roviny: 928 m
Opotřebení pneumatik: střední
Opotřebení brzd: nízké
Úroveň přilnavosti: vysoká
Traťový rekord: 1:34,223 (211,782 km/h) - Juan Pablo Montoya/Williams-BMW (2004)
Architekt: Hermann Tilke
Kapacita tribun: 130 000
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama