»17.04.| V Albert Parku zvítězil Lotus..
»16.04.| GP Austrálie - kval. vyhrál S.Vettel
»16.03.| V Melbourne nám prší...




» Vítejte na fan blogu K E E P~F L Y I N G
o Kimim Räikkönenovi, seriálu MS vozů
Formule 1 také Sebastienu Vettelovi a
dalších . Najdete zde nejenom novinky,
fotky a videa, ale doufáme.., že i taky
trochu zábavy. Užijte si to tady a třeba
nechte i nějaký komentář.
K E E P . F L Y I N G™


~KEEP FLYING...SVĚT FORMULE 1, Kimiho Räikkönena a DALŠÍCH...~

GP Spain | Circuit de Catalunya

23. dubna 2012 v 23:59 | Sikki |  Okruhy F1
Circuit de Catalunya je závodní okruh ležící přibližně 30 kilometrů severně od Barcelony. Každoročně se zde koná Velká cena Španělska Formule 1 a Velká cena Katalánska v závodech silničních motocyklů. Díky své vyjímečnosti se během roku stává také oblíbeným místem pro zimní testování. K tomu přispěly hlavně příznivé klimatické podmínky a několik vysokorychlostních zatáček, které ideálně prověří efektivitu aerodynamiky monopostů vozu Formule 1.

» Charakteristika tratě: Okruh se vyznačuje několika vysokorychlostními zatáčkami, je velmi náročný na aerodynamiku a vyniká výjimečnou všestraností. Povrch tratě je hrubý a hrbolatý, takže se tu používají spíše pneumatiky tvrdších směsí. Navíc zde velmi často fouká poměrně silný vítr, který nepravidelně mění směr, což reprezentuje další problémy při nastavení auta. Trať byla koncipována jako moderní rychlostní okruh s předpokládanou průměrnou rychlostí přibližně 225 km/h. Tomu odpovídá konstrukce zatáček, v kterých se dá jezdit při obrovském přetížení rychlostmi převyšujícími 200 km/h. Ovšem se stále dokonalejší aerodynamikou tato vlastnost okruhu způsobila, že se na ní nedá prakticky nikde předjíždět. Nejvhodnějším místem tak nadále zůstává pouze první zatáčka za cílovou rovinkou, ale i v ní nemají jezdci příliš mnoho šancí na uskutečnění předjížděcího manévru. V roce 2007 pravotočivé, vysokorychlostní zatáčky před cílovou rovinkou od sebe oddělila pravoúhlá šikana, která výrazně snížila rychlost monopostů a dala šanci k využití správného okamžiku pro akceleraci. U jezdců se tato úprava setkala s rozporuplnými reakcemi. Nikdy už totiž nezažijí pocit, kdy je jejich tělo odstředivou silou doslova vytahováno z kokpitu. Současně ale uznávají, že z hlediska bezpečnosti to byl krok správným směrem, který zároveň pomohl k zatraktivnění nudných závodů.


http://sundarf1.files.wordpress.com/2011/05/2011-circuit-de-catalunya.png?w=450&h=300


~ Fakta a údaje o okruhu:
Délka trati: 4 655 m
Počet kol závodu: 66
Délka závodu: 307,104 km
Rozdíl mezi start. a cílovou čárou: 126 m
Délka cílové rovinky: 1 047 m
Šířka tratě: 12 m
Počet zatáček: 16 (9 vpravo a 7 vlevo)
Opotřebení pneumatik: střední
Opotřebení brzd: střední až vysoké
Úroveň přilnavosti: vysoká
Traťový rekord: 1:21,670 (205,191 km/h) - Kimi Räikkönen/Ferrari (2008)
Kapacita tribun: 107 000
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Miška Miška | Web | 24. dubna 2012 v 12:34 | Reagovat

škoda,že ďalšia VC bude až za tak dlho,neviem či to prežijem :-D

2 BenyX BenyX | E-mail | 16. ledna 2017 v 20:57 | Reagovat

I found this page on 17th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it is not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Simply search for:  pandatsor's tools

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama